DEELNAME KORENLINT HAARLEM 2024

Zaterdag 14 september 2024 hebben wij een tweetal concerten gegeven tijdens de 20ste editie van Korenlint te Haarlem.

Dit is een jaarlijks korenfestival in de binnenstad van Haarlem, waar gedurende 2 dagen 100 koren te beluisteren zijn. Doordat het festival altijd samen gaat met de open monumentendagen, worden de concerten veelal in monumentale panden gegeven.

Zo zongen wij ditmaal in de Lutherse Kerk en in de Philharmonie.

Het was niet de eerste keer dat Tavenu zong tijdens Korenlint, maar wel de eerste keer met nieuwe dirigent Miguel. Na 5 maanden repeteren onder zijn leiding was het koor toch wat meer gespannen dan anders. Gelukkig wist Miguel dit goed weg te nemen door zijn natuurlijke vrolijkheid en enthousiasme.

Dat de a capella koorklank en muziekkeuze werd gewaardeerd bleek wel bij het 2de concert. Het publiek bleef na afloop zelfs zitten en hoopten op meer. Gelukkig was er nog ruimte in het programma en konden wij een toegift zingen.

Naast goede optredens staat bij Tavenu ook zeker gezelligheid bovenop. Zo gingen we met de touringcar naar Haarlem en werd er op de terugweg nog gedineerd bij restaurant Dintelmond, waar ook koorleden aanschoven die door omstandigheden niet mee konden naar Haarlem.