AFZWAAIEN DIRIGENT MEIKE WARMOESKERKEN

Vrijdag 26 januari 2024 dirigeerde Meike T.A.V.E.N.U. voor de allerlaatste keer tijdens een besloten concert.
Het werd een hele gezellige feestavond vol verrassingen en tranen van ontroering en vooral plezier.

Het Klein Comité Tavenu, welke tijdens reizen en bijzonder gelegenheden altijd wel iets leuks verzint, had voor deze avond een heel programma bedacht.

Zo wist Meike eigenlijk alleen welke liederen er gezongen gingen worden en hoe laat ze met heel haar familie aanwezig moest zijn.

De avond begon al goed met eigen gebakken taarten door de leden. Want Meike vierde die avond ook haar 45ste verjaardag.

Toen het concert begon en ze het eerste liedje wilde beginnen, begonnen de partners van de leden spontaan met het zingen van "Lang zal ze Leven'.
Na dit ontvangen te hebben, probeerde ze weer in te zetten voor het lied 'A Welcome', maar helaas, ook dat ging niet zo als ze bedacht had.
De leden hadden de weken ervoor stiekem gerepeteerd met een andere tekst op dezelfde melodie. Een afscheidslied voor Meike, maar met een bijzondere gedachte, want het was nog geschreven door het onlangs overleden koorlid Anja van den Doel.

Meike durfde daarna eigenlijk niet meer te beginnen met dirigeren, maar de rest van de avond werden de liederen op een normale en mooie wijze gezongen. Er werd zelfs nog een stuk gezongen waarbij de echtgenoot van Meike, Janno den Engelsman, het koor begeleidde op de piano.

Dat het koor in de 20 jaar niet alleen een warme band heeft opgebouwd met Meike maar ook met haar ouders, zus en broer bleek wel toen Meike een heel persoonlijk kado van haar familie aangeboden kreeg. Een prachtig aquarel van haarzelf waarvoor haar vader speciaal zijn penselen weer heeft opgepakt. De leden kregen van haar ouders een kopij met daarbij een persoonlijke boodschap.

Maar bij dit cadeau bleef het niet, zo hadden de leden elk een A4tje gemaakt met een persoonlijke herinnering of wens, werd er een cadeauspel gespeeld waarbij ze het cadeau weer moest inleveren, maar uiteindelijk kreeg ze naast een bos bloemen ook een cadeaubon waarmee ze zelf een mooie herinnering aan 20 jaar T.A.V.E.N.U. kan aanschaffen.

Na fijne en warme woorden van Meike zelf, kregen de leden als bedankje ook nog een mok met de tekst "Kijke naar Meike" Wat op repetities vaak geroepen werd door Meike. En waarmee de leden nu elke dag koffie kunnen drinken.

Na afloop werd er nog gezellig geproost en nagepraat op Meike haar verjaardag en 20 jaar T.A.V.E.N.U.

Haar enthousiasme en vrolijkheid zal zeker gemist gaan worden, maar kijken wij ook weer uit naar het nieuwe hoofdstuk in de lange geschiedenis van het koor.

(foto's volgen nog)