Zomeravondconcert 16 juni 2023

Vrijdagavond 16 juni 2023 luidden T.A.V.E.N.U met medewerking van kamerorkest Divertimento de zomer in tijdens een ontspannen en gezellig concert.

Tavenu onder leiding van Meike Warmoeskerken bracht diverse 4 stemmige stukken a capella ten gehore, zoals Gabriella’s Song, Only Time, Canto Canto en An Irish Blessing.

Ook stond er een vraagteken in het programma boekje. Zelfs het koor wist niet wat de dirigente in petto had. Tijdens de avond werd duidelijk wat het was, samen met het publiek ritme maken voor de regen die al sinds 13 mei niet meer gevallen was. Daarna zong het koor het lied Ritme van de regen van Jetse Bremer.

Tavenu had voor deze avond medewerking gevraagd aan Divertimento onder leiding van Walter Siol. Met 20 personen brachten zij zomerse klanken ten gehore, waarbij het publiek en koor konden meezingen.  Zo werd er meegezongen met ABBA, The Rolling Stones, Marina en Sweet Caroline.

Het werd een zeer leuke en gezellige avond, waarbij in de pauze en na afloop nog genoeg werd na -en bijgepraat.